Besøg vores bookingportal og få et overblik over vores mange faciliteter og grønne områder. Book en shelter, en strand, en park eller noget helt fjerde.
Du skal
- Oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mail
- Angive dato og tidspunkt for den aktivitet, du vil booke
- Angive antallet af deltagere
Sådan gør du
- Opret konto
- Vælg et bookbart sted
- Vælg "Start booking"
- Vælg aktivitet, dato, klokkeslæt og antal deltagere
- Læg i kurv
- Vælg "Book nu"
Ofte stillede spørgsmål
-
Hvad kan jeg på udeliv.vejle.dk?
Portalen viser udelivsfaciliteter for Vejle Kommune på et kort. Du kan desuden se afstanden til nærmeste p-plads, vandrerute mm. Skovhytter, shelters og sejladstilladelser skal bookes og der er linket til hvor du skal booke dem. Hvis du har slået GPS til på din telefon kan udeliv zoome ind til din placering og så kan du se faciliteter, der ligger i umiddelbar nærhed af dig selv. Under plus og minus på kortet kan du trykke på piktogrammet der ligner et kompas for at bruge den funktion.
-
Hvordan opretter jeg mig som bruger så jeg kan booke?
For at oprette en generel bruger kan du følge linket "Book på Udeliv". Alternativt kan du finde den facilitet du gerne vil booke og så oprette en bruger direkte derfra.
-
Hvordan finder jeg ud af om jeg allerede har en bruger?
I maj 2020 er denne platform startet op, i den forbindelse er alle brugere blevet overført fra det gamle Udeliv. Du kan tjekke om du allerede har en bruger ved at forsøge at booke en ressource og indtaste den mail eller det telefonnummer du har brugt til det gamle Udeliv og så vælge ”glemt” adgangskode. Hvis du modtager en ny adgangskode har du allerede en bruger.
-
Kan det passe, at jeg kan se faciliteterne i Udeliv og deres kalender, men skal booke i et andet system?
Ja: Udeliv viser alle faciliteter. Du kan se, hvor langt der er imellem fx en vandrerute og et shelter og få et overblik via kort. Ved booking bliver du ledt hen i systemet Conventus.
-
Kan jeg få mine penge tilbage?
Som udgangspunkt nej. Hvis der er særlige omstændigheder der gør, at du ikke har været i stand til at benytte din booking så tag kontakt til os, så finder vi ud af det. Det kan være problemer med strøm til Vinterbadet, en defekt lås, sygdom eller lignende.
-
Hvordan annullerer jeg en booking?
Har du foretaget en betalingsbooking kan du ikke annullere den. Hvis du skal annullere fx et shelter, kan du finde et link til at annullere i din kvitteringsmail. Vi sætter stor pris på at du annullerer en booking, så andre kan gå gavn af den.
-
Hvordan ved jeg om facilitet kan/skal bookes?
Der kan være en ”book” knap. En kalender kan også indikere at faciliteten skal bookes. I teksten, der beskriver faciliteten vil der stå, hvis den skal bookes via mail. Hvis du er i tvivl er du velkommen til at tage kontakt til os.